Časté dotazy


Specializujeme se na čištění všech typů filtrů pevných částic (DPF a FAP).


V této sekci najdete odpovědi na nejčastější dotazy týkající se našich služeb čištění filtrů pevných částic a souvisejících procesů. 

Pokud máte nějaké otázky ohledně fungování DPF, procesu renovace, ceny služeb nebo záruky, jsme tu pro vás. 

Pro rychlou orientaci jsme připravili odpovědi na nejběžnější dotazy, které vám pomohou lépe pochopit, jak naše služby fungují a co všechno obnášejí. 

Pokud zde nenajdete odpověď na vaši konkrétní otázku, neváhejte nás kontaktovat a rádi vám poskytneme potřebné informace.

1. Co je filtr pevných částic (DPF/FAP)?

Filtr pevných částic DPF/FAP je klíčovou součástí moderních benzinových a dieselových motorů. Jeho hlavním úkolem je zachytávat škodlivé částice ve výfukových plynech a zabránit jejich uvolňování do ovzduší, což má pozitivní vliv na ochranu zdraví a životního prostředí.

Filtr obsahuje keramickou vložku, která efektivně zachycuje prachové částice a toxické chemikálie, zatímco do ovzduší vypouští pouze čistý vzduch. V průběhu času se však filtr zanáší, což znamená, že je potřeba jeho čištění nebo výměna. Mnohem ekonomičtější variantou je však čištění filtru, které představuje zlomek ceny nového filtru.

2. Jaká je životnost DPF/FAP filtru?

Starší filtry pevných částic měly nižší životnost a vydržely obvykle jen 60-70 tisíc kilometrů. Současné filtry jsou navrženy s použitím moderních technologií a mohou vydržet až 150 až 200 tisíc kilometrů u osobních vozidel. U užitkových vozů, jako jsou dodávky, může životnost filtru dosahovat ještě vyšších hodnot. Při pravidelné údržbě lze s jedním filtrem najet i 200 až 300 tisíc kilometrů.

3. Jak poznám, že je filtr pevných částic ucpaný?

Zanesení filtru pevných částic se projevuje zvýšenou spotřebou paliva a ztrátou výkonu motoru. U novějších vozidel vás na problém obvykle upozorní kontrolka na palubní desce (většinou tvaru výfuku). Pokud se tento problém objeví, je nutné zajet do servisu na kontrolu filtru. U starších dieselových aut, která nemají tuto signalizaci, je dobré filtr pravidelně kontrolovat a případně vyčistit.

4. Co způsobuje ucpání filtru DPF/FAP?

Styl jízdy má zásadní vliv na životnost filtru pevných částic. Pokud často jezdíte po městě, popojíždíte v kolonách nebo často zastavujete a rozjíždíte se, filtr se zanáší rychleji, což může výrazně zkrátit jeho životnost. Další faktory, které mohou životnost filtru zkrátit, zahrnují poruchy motoru, jako je špatné vstřikování paliva, nebo používání nekvalitního paliva. Také zanedbávání údržby a neodborné zásahy mohou mít negativní vliv na filtr.

5. Co se stane, pokud filtr pevných částic odstraním?

Odstranění DPF filtru je nejen nelegální, ale také škodlivé pro vaše vozidlo. Tímto zásahem porušujete předpisy a můžete přijít o platnost STK a emisí. V případě kontroly policíí vám hrozí pokuta minimálně 50 000 Kč, a pokud byste byli kontrolováni v zahraničí, pokuty mohou být ještě vyšší. Navíc odstranění filtru může způsobit vážné poškození motoru a elektroniky. Místo odstranění filtru je mnohem výhodnější nechat filtr vyčistit, což je efektivní a levnější způsob, jak zajistit správnou funkci filtru.

6. Kolik stojí nový filtr pevných částic?

Ceny nových filtrů pevných částic se liší v závislosti na značce a typu vozidla. Můžete najít filtr za cenu od 10 tisíc až po více než 100 tisíc korun. I když ceny nejsou tak vysoké jako dříve, stále jde o značnou investici, kterou si ne každý může dovolit, zejména u starších vozidel. Z tohoto důvodu je čištění DPF filtru mnohem výhodnější a ekonomičtější alternativou, která dokáže obnovit funkci filtru až na 98 % a prodloužit jeho životnost o desítky tisíc kilometrů. Další výhodou je že při čištění původního filtru zachováte originální fabrický filtr který bývá z pravidla více kvalitnější než filtry náhradních značek.

7. Je lepší renovovat zanesený filtr, nebo koupit nový?

Koupě nového DPF/FAP filtru může být velmi nákladná. Pokud však není filtr mechanicky poškozen, je ekonomičtější a výhodnější si jej nechat odborně vyčistit. Čištění filtru se provádí šetrnou a ekologickou metodou, která používá patentovanou technologii FCM. Tento proces nepoškodí vnitřní strukturu filtru a vrátí mu téměř plnou funkčnost, což vám umožní ušetřit značné množství peněz v porovnání s nákupem nového filtru.

8. Jak často by měl být filtr pevných částic čištěn?

Ideální interval pro čištění filtru pevných částic závisí na stylu jízdy a počtu najetých kilometrů. Obecně se doporučuje provádět čištění filtru, jakmile začne vykazovat známky zanesení, což se projevuje vyšší spotřebou paliva a ztrátou výkonu motoru. U vozidel, která často jezdí v městském provozu, kde není dostatek času na regeneraci filtru, je vhodné čištění provádět pravidelně, nejlépe každých 30 000 až 50 000 kilometrů. Pokud si nejste jisti, kdy je čas na čištění, doporučujeme provést kontrolu filtru při každé pravidelné prohlídce vozu.

9. Nabízíte záruku na repasovaný filtr pevných částic?

Ano, na naše služby čištění filtru pevných částic poskytujeme záruku na 1 rok nebo 80 000 km. Pro uplatnění záruky je však nutné, aby byly všechny ostatní související komponenty (např. turbo, vstřikovače a čidla) v bezchybném stavu, což zajistí správnou regeneraci filtru. Tento stav je klíčový pro optimální výkon a dlouhou životnost filtru.


Kontakt

Pro  více informací nám zašlete e-mail s poptávkou požadovaného úkonu, či nás kontaktujte na níže uvedeném telefonním čísle.

V případě kontaktu e-mailem žádáme o tovární značku a VIN vozidla.

VYCISTITDPF a.s.

Přáslavice 224, 78354

IČ: 22455302

+420 722 109 081

info@vycistitdpf.cz

@facebookovástránka